En blogg – varför inte?

Trodde jag kanske inte. En blogg. Men jag vill nog ändå prova. Varför inte?

Eller – varför?

Jo! Om ett par månader är det val. Det känns väldigt, riktigt viktigt! För första gången har Miljöpartiet en rimlig möjlighet att få reellt inflytande i Sveriges politik. Fantastiskt spännande! Själv är jag så innerligt trött på Alliansregeringens politik och längtar efter en ny riktning i politiken –  en riktning baserad på solidaritet och gröna värderingar.

På Miljöpartiet i Härnösands årsmöte i mars fick jag förtroendet att representera vår lokalavdelning som ett av två språkrör. Hur ska jag förvalta det förtroendet på bästa sätt?

För mig handlar det både om att föra ut den gröna politiken, men även om att bilda opinion för de gröna värdena. Varför inte prova genom en blogg?

De som känner mig vet att ny teknik inte är ett av mina starkaste områden.

Men vi miljöpartister vill ju gärna se oss själva som stigfinnare.

Lämna en kommentar