Valrörelsen är i full gång!

Amanda Lind intervjuas av Lars T Johansson

Nu känns det verkligen – valrörelsen har startat på allvar!

Mitt under den hetaste högsommar firades Stora Härnösandsdagen och MP var självklart där. De Rödgröna slog Alliansen i såväl kubb som curling, vilket lovar gott inför den 19 september… Själv fick jag svara på frågor om MP:s viktigaste valfrågor samt varför en ung person som jag väljer att engagera mig politiskt istället för att njuta av sommaren, eller hur han uttryckte sig.

Jag har varit aktiv i den gröna rörelsen i över 10 år nu. Den gröna ideologin ligger mig nära om hjärtat och frågorna som rör hållbarhet och solidaritet är högaktuella. Den här världen behöver människor som engagerar sig på olika sätt.

Någon sitter i en politisk nämnd.
Någon driver frågan om sopsortering i bostadsrättföreningens styrelse.
Någon köper en elbil.
Någon läser en artikel om klimatförändringen och tar upp ämnet i lunchrummet på jobbet.
Någon går ut i skogen med sina barn och lär dem omsorg om djur och natur.

Alla kan vi göra något. För mig ligger det politiska livet nära till hands, eftersom jag tycker att det är roligt, viktigt och givande. Valrörelse är ett, om inte det enda, sättet att njuta av en sommar!

Rebecka, Karin och Marika vid vår snygga elcykel

Det Rödgröna laget som segrade i curling mot Alliansen!

Kommentera

